top of page
DS Smith logo

Continuous Leadership Journey

Leadership & culture program

Introduction

DS Smith is a leading global provider of sustainable packaging solutions, paper products and recycling services. The international company has a clear growth ambition with a focus on People Performance. Utilizing the full potential of their people is central to this.

Growth demand

​DS Smith asked us to create a clear leadership vision and a roadmap to realize that vision. The key question is: How do we develop people and how do we make development measurable?

DS Smith eiland Talent & Ontwikkeling_ed

KeyWe-aanpak

We zijn gestart met het creëren van een duidelijke Leadership Vision op MT-niveau. Hiertoe hebben we samen vastgesteld waar de organisatie nu staat qua leiderschap en waar ze heen wil. Wat zijn de strategische doelen en uitdagingen van DS Smith? Wat zijn de kernwaarden? Maar ook: Waar loop je als leider tegen aan? Wat is er al in de organisatie aanwezig dat goed werkt? Wat missen we nog? Wat gaat jullie helpen jullie doelen te bereiken? 

 

Op basis van deze input hebben we een unieke Leadership Journey vormgegeven. Uit welke elementen moet deze leerreis bestaan? Welke leiderschapsaspecten moeten aandacht krijgen? Hoe maken we het op maat voor de verschillende doelgroepen? Zo hebben we het lesmateriaal samengesteld en volledig in de huisstijl van DS Smith gezet.

​

Vervolgens hebben wij achter elkaar diverse programma’s uitgerold in de gehele Benelux-regio. Het trainingsmateriaal is hierbij op iteratieve wijze steeds doorontwikkeld. Zo ontstond een Leadership Landscape: het geheel van programma’s, trainingsmodules en teamtools rondom het thema leiderschap binnen DS Smith Benelux. Belangrijke kenmerken zijn: modulair, schaalbaar, blended learning, gericht op toepassing in de praktijk.

 

We gebruiken leuke en afwisselende werkvormen, waarin de deelnemers aan het denken en aan het werk worden gezet. Ook teambuilding games worden hierbij ingezet.

My Hero’s Journey

Alle deelnemers van de Leadership Journey worden digitaal ondersteund met de app My Hero’s Journey. Hierin zijn de voorbereidende opdrachten, de lesstof en de praktijkopdrachten opgenomen. Maar het is bovenal de omgeving waarin je als deelnemer jouw leerreis uitstippelt en de voortgang zichtbaar maakt.
 
In de 1-op-1 sessies met hun leidinggevenden, mentoren en buddy’s reflecteren de deelnemers op de opgedane inzichten en gemaakte voortgang.

Resultaten

  • Reeds 85 deelnemers doorliepen succesvol het leiderschapsprogramma.

  • Leiderschap-, team- en procesverbetering is een continu onderwerp van gesprek, op alle niveaus in de organisatie.

  • Leidinggevenden geven evenwichtig aandacht aan mensgericht en prestatiegericht leiderschap.

  • Er gaat meer aandacht uit naar team overleggen, performance bord besprekingen en 1-op-1 gesprekken.

  • Er is meer eigenaarschap bij medewerkers voor het realiseren van resultaten en doelen in de organisatie. 

KeyWe turns leadership development into an adventure! With good working methods and a lot of experience. High energy, high impact.

HR manager - Technology company

Servicegerichte dame
bottom of page