top of page
fashion-man-thinking-studio-white-backgr

Process Improvement

PI_local3.png

“Verbeteren is geen doel op zich,
maar een manier van denken.”

Introductie:

Onze kijk op procesverbetering

Het succes van een organisatie hangt voor een belangrijk deel samen met hoe goed processen binnen deze organisatie zijn ontwikkeld en afgestemd op de doelstellingen. Process Improvement is daarmee een krachtig kompas voor het bereiken van duurzaam succes en het continu verbeteren binnen teams en organisaties.

 

Lees hieronder meer over onze trainingsmodule ‘Process Improvement’. ​Of download de hand-out en ga er direct mee aan de slag.

Training: 'Process Improvement'

Improvement module icon.png

Wat kun je verwachten?

Hoe zorg je ervoor dat verbeteringen niet tijdelijk zijn, maar blijvend impact maken? In deze module verdiep je je in Operational (Daily) Management, continu verbeteren en het creëren van effectieve standaarden. Je leert verbeterkansen te herkennen en welke rol je kunt nemen bij verschillende niveaus en omvang van verbeteringen. Verder ontdek je hoe continue verbetering leidt tot nieuwe standaarden en hoe jij bijdraagt aan de acceptatie en borging hiervan. Tot slot leer je verbeterde standaarden effectief te introduceren en verankeren als nieuwe gewoonten binnen je team.

 

In deze module behandelen we:

  • Jouw rol in verbeterprocessen – Hoe jij een bijdrage levert aan procesoptimalisatie.

  • Continue verbetering van processen – Drie niveaus van verbetering (procesmaturiteit).

  • Effectieve probleemoplossing - Een gestructureerde aanpak voor het analyseren van problemen en het nemen van corrigerende en preventieve maatregelen.

  • De perfecte standaard – Creëer een standaard die werkt én wordt geaccepteerd.

  • Nieuwe werkwijzen implementeren en verankeren – Zorg ervoor dat verbeteringen geen eenmalige initiatieven zijn, maar blijvend effect hebben.

Wat lever je op?

​In deze module werk je aan de volgende deliverables:​

  1. Een goed onderbouwde verbetering – Je analyseert een verbeterkans en formuleert een helder verbetervoorstel.

  2. Een geoptimaliseerde standaard – Je onderzoekt en verbetert een bestaande standaard binnen je team of organisatie.

  3. Een geborgde nieuwe werkwijze – Je introduceert een nieuwe standaard en zorgt ervoor dat deze blijvend wordt toegepast als een nieuwe gewoonte in je team.

  4. Een verbetersessie binnen je team (optioneel) – Pas direct toe wat je leert en werk samen aan een concreet verbeterinitiatief. 

Resultaat

Je weet hoe je verbeteringen structureel doorvoert en standaarden creëert die echt werken.

fashion-man-thinking-studio-white-backgr

Hand-out:
'Process Improvement'

Nog niet beschikbaar. 

bottom of page